در اختتامیه جایزه فیروزه مطرح شد

توجه به استارت اپ از سیاست های فرهنگی جایزه فیروزه است

توجه به استارت اپ از سیاست های فرهنگی جایزه فیروزه است

به گزارش بلك بلاگ جایزه فیروزه بامداد امروز با برگزاری آئین اختتامیه ای كه مقرر است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن سخنرانی كند، به كار خود آخر خواهد داد؛ اختتامیه ای كه با تاخیری بیشتر از یك ساعت آغاز شد!


به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، اختتامیه جایزه فیروزه امروز بامداد ۱۶دی ماه، با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیدكنندگان محصولات فرهنگی در بوستان گفتگو برگزار گردید. محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: این جایزه از كارها و فعالیت های تاسیسی آقای صالحی بود كه امیدواریم این بذر ارزشمندی كه كاشته شد روزبه روز پربارتر شود. جایزه فیروزه برای تقدیر و تشویق افرادی است كه در زمینه كالاهای فرهنگی فعالیت می نمایند و این كالاها به شكلی با اقتصاد فرهنگ هم در ارتباط می باشد كه امیدوارم با تعامل نهادهای فرهنگی بتوانیم این را به سرانجام برسیم. او افزود: باید بر روی تولید و بازار كالای فرهنگی كار نماییم و امیدواریم با حمایت دكتر صالحی و دیگر همكاران به این بحث برسیم با عنایت به اضافه شدن استارت آپ احساس می كنم بتوانیم با بسط دادن مبحث این جشنواره و حوزه اشتغال فرهنگی و اقتصاد فرهنگی را رونق بخشیم. ویژه بودن استارت آپ ها در جایزه فیروزه فریدونی دبیر جایزه فیروزه درباره رویدادهای این جشنواره اظهار نمود: كالاهای فرهنگی، كالاهای فرهنگ محور خانواده، پژوهش فرهنگی با محوریت اقتصاد، اسباب بازی و... از محصولات موجود در جایزه فیروزه هستند كه امیدواریم با ایده پردازی و خلاقیت بتوانیم این راه را هر چه بهتر ادامه دهیم. فریدونی درباره آمار محصولات و آثار رسیده به جایزه فیروزه، اظهار داشت: ۲۶۰۰ اثر در حوزه نوشت افزار رسیده كه محصولات ۷۵ تولیدكننده این حوزه است و ۷۰۰ اثر در داوری پذیرفته شده اند، در محصولات اسباب بازی ۱۷۰۰رسیده كه ۲۰۰ اثر در داوری ها پذیرفته شده، در بخش هدایای فرهنگی ۲۵۰۰ اثر رسیده و در داوری ها ۲۰۰ اثر پذیرفته شده است، كالای فرهنگی خانواده محور ۲۰۰اثر منتخب شدند كه خصوصیت این كالاها برپایه خانواده محور بوده است، ۱۲۴۱پایان نامه و مقاله و كتاب در حوزه پژوهش آمده، در حوزه مقاله ۲۰۶اثر ورود پیدا كرده و ۵۰ اثر در حوزه كتاب پذیرفته شده است. او افزود: حوزه فرهنگ احتیاج به ایده پردازی، خلاقیت، تولید و مصرف مناسب دارد باید برپایه این اتفاقات و رویدادها، اهداف را بچینیم و دستگاه ها را برپایه این اهداف بنیان گذاری نماییم. امسال در جایزه فیروزه برپایه موضوعات عام و خاص برنامه ریزی داشتیم و در بخش محصولات فرهنگی به حوزه های اسباب بازی، نوشت افزار، كالای فرهنگی، كالای خانواده فرهنگ محور، هدایای فرهنگی تلاش كردیم بستر فرهنگی مناسب را تولید نماییم. همینطور استارتاپ های جایزه فیروزه از اتفاقات ویژه و خاص این جایزه بشمار می رود. دبیر جایزه فیروزه درباره استارت تاپ ها اظهار نمود: در مبحث خاص استارت تاپ ۱۱۱ اثر بوده كه ۵۰ اثر به مرحله داوری رسیده است و بسیار خوشحالیم كه انجمن های علمی در این زمینه ورود پیدا كردند تا افراد علمی و تخصصی دانشگاهی در معرفی محصولات فرهنگی به جامعه نقش ثمربخشی ایفا كنند. او اظهار داشت: توجه به استارت اپ كه یكی از سیاست های فرهنگی این بخش جایزه فیروزه است توجه ویژه به آن شد، با عنایت به نهادهای تصمیم گیر، شورای نظارت كانون پرورش فكری كودكان نوجوانان و تعامل با آنها تلاش كردیم به تولیدات داخلی و مصرف عمومی در جایزه فیروزه توجه داشته باشیم و این موضوعات را ارتقا ببخشیم. فریدونی در ادامه اضافه كرد: این گام اولیه كه توسط وزیر ارشاد پایه گذاری شد، نیازمند الزامات، تعریفات و تبیین جدید است و باید با نگاه مجدد و برنامه ریزی مدون بتوانیم حوزه فرهنگ را از نگاه مصرف، تولید كالاهای ایرانی - اسلامی نگاه نماییم و آنرا ارتقا بخشیم. سجادی دبیر نهاد فناوری نرم وهویت ساز درباره جایزه فیروزه و راه ناهموار حوزه اقتصاد فرهنگ اظهار داشت: در جایزه فیروزه هر سال با اتفاق و رویداد جدید روبه رو بودیم كه امسال با تولید استارت آپ، صنایع فرهنگی و صنایع خلاق به ارتقا دادن حوزه اقتصاد فرهنگی كمك نماییم. امیدواریم با جنبه های اقتصادی مقتدرانه و شكوفایی اقتصادی حوزه فرهنگ را هم ارتقا ببخشیم.

5.0 از 5
1397/10/16
14:08:17
4300
تگهای خبر: برنامه , جایزه , جشنواره , فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲