در ششمین نشست جهانی رسانه ها؛

رونمائی از نسخه فارسی انسان شناسی در عصر جدید

رونمائی از نسخه فارسی انسان شناسی در عصر جدید

به گزارش بلک بلاگ، نسخه فارسی کتاب انسان شناسی در عصر جدید در ششمین نشست جهانی رسانه ها در ارومچی رونمایی گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نسخه فارسی کتاب «انسان شناسی در عصر جدید» که به بررسی الگوی جدید توسعه چین می پردازد و بر رابطه همزیستی میان انسانیت و اقتصاد تاکید دارد، در حاشیه ششمین نشست جهانی رسانه ها در ارومچی چین رونمایی گردید.
این کتاب با عنوان «انسان شناسی در عصر جدید» سال قبل توسط اندیشکده New China Research وابسته به خبرگزاری شینهوا، به زبان های چینی، انگلیسی، فرانسوی و روسی انتشار یافته بود و الان توسط گروه رسانه ای مهر به فارسی ترجمه و انتشار یافته است.
در مراسم رونمایی از این ترجمه که در ارومچی، مرکز منطقه خودمختار سین کیانگ چین برگزار شد، محمدمهدی رحمتی مدیرعامل گروه رسانه ای مهر، نسخه فارسی اثر را به فو هوآ، رئیس خبرگزاری شینهوا اهدا کرد.
رحمتی در این مراسم اظهار داشت: این کتاب با عرضه نظریه های نوین در رابطه با توسعه هماهنگ میان مردم، فرهنگ و اقتصاد، برای کشورهایی مانند ایران افق های جدیدی فراهم می آورد. گروه رسانه ای مهر امیدوار است تا تجربیات و راهکارهای چین را بیشتر به مردم ایران معرفی نماید.
کتاب پیش رو چند مقدمه دارد که مقدمه فون هو بر آن به این شرح است؛

ایجاد شکل جدیدی از تمدن انسانی در تعامل مثبت بین علوم انسانی و اقتصاد

چینی های باستان مَثَل معروفی داشتند که می اظهار داشت: با استفاده از استعدادها میتوان دنیا را مدیریت کرد به صورتی که همه مردم بهره ببرند.
توجه به انسان برای دستیابی به ثبات در کشور همواره مهم بوده است. علوم انسانی و اقتصاد با هم مرتبط هستند و بر یکدیگر تأثیر می گذارند. همچنین، هر دو در ارتباط با توسعه تاریخی و شکوفایی تمدن و پیشرفت بشر است. از زمان برگزاری هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، رئیس جمهور چین شی جی پینگ، یک سری سخنرانی های مهم در مورد موضوعات اصلی در رابطه با علوم انسانی و اقتصاد عرضه کرده است.
وی تصریح کرد: دستیابی به آرزوهای مردم به منظور زندگی بهتر از عاملهای مهم فرهنگ سازی است. در مسائل اقتصادی باید به تاریخ مراجعه نمود.
فرهنگ و اقتصاد، هر دو، قابل احترامند. در دو نشست چین در سال 2023، شی جی پینگ، رئیس جمهور چین تصریح کرد: جایی که فرهنگ بسیار توسعه یافته است، اقتصاد جلوتر است. در دوره و سفر جدید تحت اندیشه شی جی پینگ در مورد سوسیالیسم با خصوصیت های چینی برای یک دوره جدید، حزب کمونیست و مردم چین پیوسته مسیر مدرنیزاسیون چین را گسترش داده اند. از راه تعامل مثبت بین علوم انسانی و اقتصاد، چین به سمت توسعه باکیفیت بالا حرکت کرده است، شکل جدیدی از تمدن انسانی بوجود آورده و به دستاوردهای مشهور جهانی دست یافته است.
در این عمل بزرگ، پارادایم جدیدی از توسعه بعنوان علوم انسان شناسی در دوران مدرن به تدریج شکل گرفته است. در راه مدرنیزاسیون، انسان شناسی به علوم انسانی بعنوان پایه و اساس آن اهمیت زیادی می دهد، توسعه اقتصادی و شکوفایی فرهنگی را در هم می آمیزد و مجموعه ای از خصوصیت های متمایز را نشان داده است.
انسان شناسی در دوران مدرن بر همزیستی «فرهنگ» و «اقتصاد» تمرکز دارد. جناب آقای شی با تکیه بر این که توسعه اقتصادی پشتوانه ای قوی برای بقای تمدن است، تصریح کرد: فرهنگ پشتوانه مهمی برای ارتقای توسعه باکیفیت است. وی خاطرنشان کرد: پاسخگویی به چالش های مشترک و حرکت به سمت آینده ای بهتر، هم به توان اقتصادی و فناوری و هم به توان فرهنگی و تمدنی نیاز دارد. این امر به ما روشن می کند که مبنای اقتصادی روبنا را تعیین می کند و قدرت اقتصادی مبنای مادی را برای قدرت فرهنگی فراهم می آورد تا اثربخشی خویش را اعمال نماید.
در این حال، قدرت فرهنگی می تواند به صورت ماهرانه ای در قدرت اقتصادی ادغام شود و به تقویت کننده شکوفایی اقتصادی تبدیل گردد. اقتصاد باید در علوم انسانی ادغام شود و علوم انسانی باید اقتصاد را تغذیه کند. علوم انسانی و اقتصاد باید مکمل یکدیگر باشند.
آنها را تشویق می کنند با هم رشد کنند، همزیستی کنند و شکوفا شوند و یکدیگر را کامل کنند. علوم انسان شناسی بازگشت «توسعه» را در چارچوب «مردم محوری» در عصر مدرن ترویج می کند. رئیس جمهور شی ضمن اشاره به این که مردم نیروی محرکه اساسی توسعه هستند، ایده توسعه مردم محور را بیان نمود. وی تصریح کرد: ارتقای سطح رفاه مردم، ارتقای توسعه همه‌جانبه مردم و پیشرفت مستمر به سمت رفاه مشترک باید هدف و مبنای اصلی توسعه اقتصادی باشد. این بحث های مهم که بر روی قرار دادن افراد متمرکز است اولا آنها اصرار دارند و فراتر از دیدگاه دیدن اعداد اما نه افراد و دیدن چیزها اما نه افراد هستند.
به این پیشنهاد مهم پاسخ می دهند که توسعه برای کیست، چه کسی به آن تکیه می کند. توسعه و این که چه کسانی در ثمرات توسعه از دیدگاه «مردم» سهیم هستند، این نشان دهنده جهت گیری ارزشی انسانی توسعه است. ما باید به نیت اصلی توسعه برگردیم، توسعه مردم محور را تقویت نماییم تا فرصت های توسعه را برابرتر نماییم و ثمرات توسعه را برای همه به اشتراک بگذاریم.
رئیس جمهور شی اظهار داشت: در عصر مدرن، علم انسان شناسی توانایی ترکیب «سنت» و «مدرنیته» را دارد، رئیس جمهور چین اظهار داشت: مدرنیزاسیون چین به تمدنی چینی قدرت مدرنیته داد و تمدن چین جزئیات ملموسی به مدرنیزاسیون چین داد و تصریح کرد که ایدئولوژیک مفاهیم روح انسان گرایانه و همجارها اخلاق در چینی سنتی عالی نهفته است. فرهنگ نه تنها ذهن و روح مردم چین است، بلکه ارزش مهمی در حل مشکلات بشریت دارد. این مجموعه از هدایای مهم از گذشته بهره برده و حال را زینت بخشیده و حق را حفظ نموده و امر نو را گشوده و به مسیر مدرنیزاسیون به سبک چینی عقل و قوت بخشیده و چاره ای چینی برای مشکلات عمده پیش روی توسعه جهانی ما عرضه کرده است. توسعه خلاقانه و نوآورانه فرهنگ سنتی، اقتصاد انگیزه پایان ناپذیری برای توسعه از راه علوم انسانی می دهد.
این علوم از نظر مفهومی غنی و از نظر معنایی گسترده هستند و معدن غنی را در اختیار ما قرار می دهند. خبرگزاری شینهوا بر مبنای تحقیقات و بازدیدهای گسترده، تحلیل عمیق و استدلال گزارش اتاق فکر.
عنوان انسان شناسی در دوران مدرن شکل گرفته است. از منظر نظری، این گزارش با استناد به نتایج پژوهش های فلسفه اقتصادی و جامعه شناسی چین و خارجی، و با استناد به حکمت سنتی چین از حمله دولت برای پرورش مردم، ثروتمند کردن مردم است. صلابت با استعداد حاصل می شود و کار با استعداد و وحدت بهشت و انسان میسر و اقتصاد اومانیستی در عصر جدید را با نقطه شروع «چی» و «چرا» تفسیر می کند اینها کلید درک مدرنیزاسیون به سبک چینی هستند.
این گزارش عملکرد روشن اقتصاد انسان گریانه در چین در عصر جدید را در زمینه های فراگیر چند سطحی و گسترده از منظر عمل از راه داده های موردی دقیق، داستان های غنی و جزئیات روشن جنبه های عملی عرضه می کند. ساخت کمربند و جاده، شهرسازی و توسعه صنعتی و فرهنگی و غیره هم خصوصیت های بارز علوم انسانی و اقتصاد را در چارچوب «آمیختگی و تعامل ادغام و توسعه» و اهمیت اقتصاد علوم انسان شناسی در عصر جدید تبیین می کند.
دوره جدید نشان داده است از منظر روش شناختی، این گزارش بر سه عنصر اصلی مردم، فرهنگ و اقتصاد، نقطه تمرکز دارد. آغاز، نقطه تمرکز، منبع نیرو و نقطه پشتیبان اقتصاد اومانیستی در عصر جدید را از هم جدا می کند. پرداختن به این چهار عنصر را پیشنهاد می دهد، جفت روابط، شامل مادی و معنوی، سنت و مدرنیته، کار آمدی و انصاف، خودکفایی و درک متقابل، در نهایت، روش شناسی یکپارچه و توسعه اقتصادی انسانی.
خلاصه و مرجع قدرتمندی برای درک و تمرین علوم انسان شناسی در دوران مدرن عرضه می دهد.
این گزارش از منظر جهانی به دیگاه جهانی و جهت گیری مساله و از کلیدواژه های «بازگشت انسان گرایی»، «پارادوکس انسان گرایانه»، «تاب آوری انسان گرایانه»، «ژن های انسان گرایانه» و «اجماع انسان گرایانه و...» پایبند است.
از حوزه های توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی و نوآوری مهم فرهنگی وحی استفاده می نماید که نشان دهنده انسان گرایی در عصر جدید ناشی از پیشرفت بشر است و نشان داده است که اومانیسم در عصر جدید از چین سرچشمه می گیرد و از نظر سهم جهانی به جهان متعلق می باشد.» مطالعه علوم انسان شناسی در دوران مدرن، موضوعی طولانی مدت است رسانه ها و اتاق های فکر در سراسر دنیا برای تقویت ارتباطات و همکاری، برای انجام بهتر مأموریت تاریخی ترویج ارزش های مشترک همه بشریت، افزایش درک و تفاهم بین کشورها و کمک به خرد و قدرت در ساختن جامعه سرنوشت انسان است.

0.0 از 5
1403/07/26
13:58:51
13
تگهای خبر: داستان , رسانه , سفر , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳