توسط نشر آذرفر منتشر شد؛

ترجمه و تالیف کتابی در رابطه با مبانی هوش مصنوعی در زمینه هنر و معماری

ترجمه و تالیف کتابی در رابطه با مبانی هوش مصنوعی در زمینه هنر و معماری

به گزارش بلک بلاگ، کتاب تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در زمینه هنر و معماری با تألیف و ترجمه مهیار عرب بوربور توسط نشر آذرفر منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در زمینه هنر و معماری» اخیرا با تألیف و ترجمه مهیار عرب بوربور توسط نشر آذرفر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به بررسی نقش و تأثیرات هوش مصنوعی در دو حوزه هنر و معماری می پردازد.
این کتاب به قول مولفش به شکل تخصصی به تعامل بین هنر، معماری و هوش مصنوعی می پردازد و می تواند راهنمایی برای معماران، هنرمندان و محققان فناوری اطلاعات باشد. محتوا و ساختار کتاب بگونه ای است که در چندین فصل با نگاهی جامع به تاریخچه، مفاهیم و کاربردهای هوش مصنوعی، درک بهتری از نقش این فناوری در هنر و معماری به مخاطبان می دهد.
نویسنده «تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در زمینه هنر و معماری» با استفاده از مثال های واقعی و مطالعه موردهای گوناگون، چگونگی تأثیرگذاری هوش مصنوعی بر فرآیندهای خلاقانه را نشان داده است و اهمیت این مورد را برای هنرمندان و معماران برجسته می سازد. کتاب به صورت ویژه برای دانشجویان و حرفه ای های هنر و معماری طراحی شده که می خواهند با مفاهیم نوین و چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در این عرصه ها آشنا گردند. همینطور نویسنده در این کتاب کوشیده نقش هوش مصنوعی در معماری و هنر و تعامل آن با خلاقیت انسانی را بررسی کند.
موضوعاتی مثل تخیل مصنوعی، فرهنگ سایبورگ و هوش گسترده نشان می دهند که هوش مصنوعی چگونه می تواند ابزاری خلاقانه در طراحی و هنر باشد. همچنین، تأثیرات هوش مصنوعی در زمینه هایی چون سیستم های خبره و یادگیری عمیق بررسی می شود تا توانمندی ها و محدودیت های این فناوری بهتر درک شوند. تاریخچه هوش مصنوعی از آلن تورینگ تا دستاوردهای مهمی چون دیپ بلو و آلفا گو نشان داده است که این فناوری چگونه از یک مفهوم نظری به یک ابزار کاربردی تبدیل گشته است.
بررسی نقش هوش مصنوعی در جامعه به فهم بهتر تأثیرات اجتماعی و فرهنگی آن کمک می نماید. این کتاب به تعریف هوش مصنوعی، روشهای فنی آموزشی، شبکه های عصبی و روشهای فنی پیشرفته مانند CNNs و GANs پرداخته و نشان داده است که این فناوری می تواند در خلق و نوآوری هنری مؤثر باشد. همچنین، نقش هوش مصنوعی در هنر و طراحی و استفاده از آن در مراحل اولیه طراحی معماری در آن بررسی می شود.
این کتاب با ۳۰۷ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۵۰ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

0.0 از 5
1403/07/24
10:16:50
213
تگهای خبر: آموزشی , سیستم , طراحی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱