۳۱ شهریور؛

حسین علیزاده دستگاههای موسیقی ایران را منتشر می کند

حسین علیزاده دستگاههای موسیقی ایران را منتشر می کند

به گزارش بلک بلاگ، مجموعه دستگاههای موسیقی ایران به آهنگسازی و تألیف حسین علیزاده ۳۱ شهریور رونمایی می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از امور رسانه ای پروژه، مجموعه «دستگاه های موسیقی ایران» به آهنگسازی و تألیف حسین علیزاده ۳۱ شهریور رونمایی می شود. این مجموعه که به شکلی نتیجه تلاش حسین علیزاده در زمینه موسیقی ردیف دستگاهی و آموزش آن است شامل ۱۳ دستگاه و آواز موسیقی ایرانی می شود که در چارچوب ۱۷ سی دی و ۱۳ کتاب نت عرضه خواهد شد.
آهنگسازی و تألیف این اثر که توسط «خانه کار و دیدار کارمان» انتشار یافته است از ماه های پایانی سال ۱۳۹۹ و در بحبوحه شیوع کرونا شروع شد و تا امروز تعداد ۴۳ نفر نوازنده و خواننده در اجرای دستگاه ها و آوازهای مختلف آن نقش داشته اند.
اشعار این مجموعه هم توسط سیروس جمالی برای سهولت در یادگیری و به خاطر سپردن گوشه ها، بطور دقیق تر بگونه ای سروده شده اند که نام هر گوشه در شعرِ آن جای گرفته است.
در توضیحات تکمیلی این پروژه آمده است:
«دستگاه های موسیقی ایران» به آهنگسازی و تألیف حسین علیزاده تلاشی برای بقا و گسترش نغماتی در خلال تاریخ شکل گرفته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند.
حسین علیزاده، آهنگساز، مؤلف و نوازنده تار و سه تار، در این اثر ضمن حفظ اصالت ها با نگاهی خلاق و پویا، الگوها و نغمه های موسیقی دستگاهی ایران را طوری ساخته و پرداخته است که می تواند برای همه علاقه مندان به موسیقی ایران اثرگذار باشد.
وی در مقدمه کتاب ضمن اشاره به این خصوصیت آورده است: در این مجموعه تلاش بر اینست که نه تنها اهل فن، بلکه مردم علاقه مند هم همه با این نغمه ها و آهنگ ها مانوس باشند و آنها را بعنوان میراث تاریخی و فرهنگی در ذهنِ خود محفوظ بدارند.


منبع:

0.0 از 5
1403/06/17
11:53:32
87
تگهای خبر: آهنگ , رسانه , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
لینک دوستان بلك بلاگ