زاكانی مطرح كرد؛

آیین اربعین حسینی آغاز یک تمدن نوین جهانی است

آیین اربعین حسینی آغاز یک تمدن نوین جهانی است

به گزارش بلک بلاگ، شهردار تهران اظهار داشت: آیین اربعین حسینی، رویدادی فراملی و نمودار آغاز یک تمدن نوین جهانی که وقوع آن وعده ای الهی است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در نشست مسولان ستاد اربعین حسینی ضمن اشاره به تلاش ستاد اربعین در برگزاری باشکوه این رویداد، اظهار داشت: آئین اربعین حسینی، رویدادی فراملی و نمودار آغاز یک تمدن نوین جهانی که وقوع آن وعده ای الهی است.
وی ضمن اشاره به اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برای آماده کردن فضای شهر برای استقبال از ایام اربعین اضافه کرد: برگزاری رویدادهایی مانند «تکیه ملت» و تم پارک موضوعی «سرزمین تمدن ها» بخشی از این اقدامات است؛ برای برگزاری باشکوه اربعین مقدماتی درحال ایجاد شدن است که رویداد «محرم شهر» در میدان آزادی یکی از این مقدمات به حساب می آید. این رویداد سال جاری برای دومین سال پی در پی درحال برگزاری است. این اتفاق سبب شده تا هویتی جدید به این میدان داده شود.
شهردار تهران به حضور شهید هنیه در مجموعه سرزمین تمدن ها در برج میلاد اشاره نمود و اظهار داشت: شهید هنیه با چشمانی پرمعنا به ویرانه های شهر غزه که در سرزمین تمدن ها طراحی شده بود، نگاه می کرد. این نگاه پُرمفهوم حامل پیام هایی بود که به خوبی به مخاطب منتقل شد.
وی با تکیه بر این که محصول تمام نگاههای اجتماعی و فرهنگی شهرداری در اربعین به بار می نشیند، اظهار داشت: مسیری که شروع شده و جوهره فعالیتهای مدیریت شهری را دوام می دهد، در اربعین به نقطه اوج خود می رسد. ازاین رو اهمیت دارد در برگزاری اربعین به موضوعات مختلفی توجه کرد. حق نداریم جای مردم را در اربعین بگیریم. بلکه باید در کنار آنها و یاری گر گروههای خودجوش مردمی باشیم.
وی اضافه کرد: مأموریت و وظیفه اصلی شهرداری در اربعین حسینی، پُر کردن خلأهایی است که مردم امکان ورود به آنها را ندارند. هر جا که بتوانیم مسیر را برای ورود شهروندان هموار نماییم یا توانمندی برای نقش آفرینی شهروندان ایجاد نماییم، باید کار به مردم سپرده شود.
زاکانی اظهار داشت: برخی خدمات عرضه شده در چارچوب موکب های مردمی وگروه های جهادی در داخل مرزهای کشور و برخی در عراق است. نسبت ِما با مردم عراق، نسبت «مهمان» و «صاحب خانه» است. مردم عراق صاحب خانه و میزبان زُوار حسینی هستند. علاقه و محبتی که مردم عراق نسبت به زائرین حسینی دارند، سبب شگفتی و درس آموز است. شهروندان تهرانی هم قدردان این زحمات هستند.
وی اضافه کرد: در برگزاری برنامه ها و خدماتی که در عراق عرضه می شود، باید این نکته را در نظر گرفت که ما جای مردم عراق کار نمی نماییم و تنها کمک حال آنها برای خدمت رسانی مناسب به شهروندان تهرانی هستیم. باید به این مورد دقت کنیم و در برنامه ریزی ها و تصمیمات رعایت حال و خواسته مردم عراق در نظر گرفته شود.
شهردار تهران ضمن اشاره به برخی فضاسازی های رسانه ای و اظهارنظرها ضد مدیریت شهری به علت پشتیبانی و پشتیبانی از برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: برخی دوست ندارند اتحاد شهروندان جهان اسلام را ببینند. برای همین مخالف خدمت رسانی داوطلبانه به شهروندان حاضر در راهپیمایی اربعین هستند. آنها با شایعه سازی و جوسازی رسانه ای تلاش می کنند اقدامات انجام شده را زیر سوال ببرند.

خدمت رسانی داوطلبانه به شهروندان در اربعین، به ارتقای خدمات در پایتخت منجر شود

زاکانی ضمن اشاره به طعنه هایی که به شهرداری و کارکنانی که به شکل داوطلبانه جهت کمک به برگزاری آئین اربعین پای کار هستند، اظهار داشت: کار در ستاد اربعین نیازمند مجاهدت و تلاش مضاعف است. نباید کار در اربعین منجر به وقفه در امور شهر و مردم شود. ازاین رو، باید با روحیه جهادی کار شهر و شهروندان را با همت مضاعف دنبال کرد.
وی افزود: تکمیل کننده خدمت داوطلبانه به شهروندان حاضر در راهپیمایی اربعین، باید در شهر هم به خوبی نمود پیدا کند و کیفیت خدمات در پایتخت در بالاترین سطح خود باشد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه قرارگاه کشوری اربعین فعال است و شهرداری تهران ذیل قرارگاه وزارت کشور فعالیت می کند، اضافه کرد: باید هماهنگی کاملی میان شهرداری با قرارگاه وزارت کشور در داخل و با سفارت ایران در عراق برقرار شود تا همه الزامات فعالیت قرارگاه ها و کمیته ها و مأموریت هایی که به عهده آنان گذاشته شده است رعایت شود.

راهپیمایی میلیونی اربعین، نماد حرکت جهان اسلام برای مقابله با جنایات صهیونیست ها است

زاکانی در ادامه به اهمیت استفاده حداکثری از اجتماع میلیونی زائرین حسینی در راه پیمایی اربعین تاکید کرد و اضافه کرد: حرکت ما در اربعین سال جاری در راه پیشگیری از استمرار جنایات در غزه و همبستگی و همدلی ملت ها و شهروندان پایتخت های اسلامی است. باید این پیام با استفاده از فرصت حضور میلیونی زائرین به جهان مخابره شود.
وی به برگزاری آئین جاماندگان اشاره نمود و اظهار داشت: تفاوتی در ارائه ی خدمت به زائرین و جاماندگان اربعین وجود ندارد و هماهنگی میان دستگاههای مختلف برای برگزاری آئین جاماندگان ایجاد می شود. همانگونه که به شهروندان در کربلا خدمت رسانی می نماییم، باید به آئین راهپیمایی جاماندگان در تهران هم کمک کرد. در این راستا، هماهنگی خوبی میان بخش های مختلف همچون سپاه برای برگزاری آئین جاماندگان انجام شده است تا خدمات خویش را به ویژه در منطقه ۲۰ ارائه نمایند.
شهردار تهران اظهار داشت: برگزاری آئین بدرقه زائرین در میدان آزادی را اقدامی مهم و حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اجرای این برنامه نشان دهنده تحول نرم افزاری در شهر و شهروندان است.

حضور یک میلیون تهرانی در پیاده روی اربعین

محمدامین توکلی زاده رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران هم در این جلسه با عرضه گزارشی از اقدامات شهرداری در اربعین حسینی اظهار داشت: کارهای زیرساختی که از چندین ماه قبل شروع شده اند. ولی الان هم تمامی قرارگاه ها شکل گرفته اند و از هفته گذشته خدمت رسانی به شهروندان حاضر در راهپیمایی اربعین در حال انجام می باشد. برای اطمینان از کیفیت خدمات به شکل روزانه، هم در اتاق وضعیت کلیه شرایط رصد می شود تا در صورت نیاز از مرکز تصمیمات لازم گرفته شود.
وی به طیف گسترده خدمات عرضه شده به شهروندان اشاره و اظهار داشت: خدمات اربعین شهرداری تهران، هم به سبب وسعت جغرافیایی و هم به سبب گستره خدمات، بی گمان یکی از بزرگترین عملیات شهرداری تهران است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: در قالب این عملیات، کارکنان شهرداری تهران به شکل داوطلبانه در مناطق مختلف غرب ایران مثل شلمچه و چذابه مستقر می شوند. هم چنین در آن سوی مرزها هم خدمات رسانی در خاک کشور همسایه هم جریان دارد که جغرافیای گسترده را در بر می گیرد؛ هم چنین، تنوع خدمات هم بسیار قابل توجه است. چون که علاوه بر خدمات شهری رایج، خدمات بهداشت و سلامت و هم چنین آتش نشانی هم تدارک دیده شده است.
رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران در ارتباط با رویکرد شهرداری تهران در این ارتباط اظهار داشت: نگاه ما در خدمات اربعین همان نگاه شهردار تهران نسبت به مبحث مدیریت شهری است. آقای دکتر زاکانی نسبت به شهر، دیدگاه جامعی دارند و معتقدند شهر علاوه بر کالبد، روح دارد که در خدمات شهری هر دو بعُد باید در نظر گرفته شوند. به همین سبب ما هم در مراسم اربعین در کنار خدماتی که عرضه می دهیم تلاش می نماییم ابعاد فرهنگی و روح اربعین را هم در نظر بگیریم.
توکلی زاده بر ضرورت ارتقای خدمت رسانی به شهروندان پایتخت همزمان با ایام اربعین اشاره نمود و اظهار داشت: در اینروزها خدمت رسانی در تهران هم بدون هیچ گونه کاستی جریان خواهد داشت. همه شهرداران مناطق به نحوی برنامه ریزی می کنند که هیچ صدمه ای به روال جاری خدمات شهری وارد نشود. ما خویش را موظف می دانیم مأموریت مان را به شکل تمام و کمال به انجام برسانیم.
معاون شهردار تهران در انتها اظهار داشت: پیشبینی می شود دست کم یک میلیون نفر از استان تهران رهسپار این سفر معنوی شوند. خدمات رسانی به شهروندان حاضر در راهپیمایی اربعین، وظیفه مدیریت شهری است. ازاین رو ما وظیفه داریم که به این افراد بهترین خدمات را عرضه دهیم و دراین مسیر ما همان نگاه رهبر معظم انقلاب را داریم که فرمودند اربعین نشانه نصرت الهی برای ملت ایران است.

0.0 از 5
1403/05/26
14:24:09
268
تگهای خبر: برنامه , خدمات , رسانه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
لینک دوستان بلك بلاگ