خونویی در نشست خبری عنوان كرد؛

تحول در فرایند ثبت نام کارت های اعتباری نمایشگاه عطر سیب

تحول در فرایند ثبت نام کارت های اعتباری نمایشگاه عطر سیب

به گزارش بلک بلاگ، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: در هر دوره از نمایشگاه عطر سیب، هیئات برای دریافت کارت اعتباری در صف طولانی منتظر می ماندند اما این دوره بصورت الکترونیکی انجام شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب قبل از ظهر امروز سه شنبه ۱۲ تیر با حضور حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام مصطفی جامه دار دبیر نمایشگاه عطر سیب و تعدادی از اصحاب رسانه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار گردید.
خونویی در آغاز این نشست اظهار داشت: نمایشگاه عطر سیب به دوره بیست و دوم رسید و مقرر است این دوره از نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۱ تیر در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار گردد. زمان بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ است.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه عطر سیب علاوه بر عرضه ملزومات مورد نیاز برای روضه های خانگی و هیئات بزرگ و کوچک سوگواری امام حسین (ع)، برنامه های متنوع فرهنگی داریم. بعد از برگزاری ۲۱ دوره از نمایشگاه عطر سیب، سعی کردیم با همکاری همکارنم در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی تحولی را در فرایند ثبت نام هیئات و دریافت کارت های حمایتی ایجاد نماییم.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: در هر دوره شاهد بودیم که هیئات در صف طولانی منتظر می ماندند تا کارت های حمایتی را دریافت نمایند. سال جاری این مشکل حل شد و به واسطه فرایند الکترونیکی هیئات معرفی و ثبت نام ها انجام شد. در نهایت کارت های حمایتی به آدرس مسؤلان هیئات تحویل داده شد و آنها می توانند در تاریخ مذکور به نمایشگاه عطر سیب رجوع کنند.
خونویی اظهار داشت: بیشتر از ۵ هزار هیأت به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور حضور در نمایشگاه عطر سیب ارائه شد. اطلاعات تکمیلی آنها در سامانه قرار گرفت. همینطور کارت های حمایتی با مشارکت بانک شهر آماده شد. کارت های اعتباری این دوره به اعتبار هشت میلیون تومان است. فرایند ثبت نام و تحویل کارت ها از دو ماه پیش شروع شد.
وی اضافه کرد: از اواخر اردیبهشت فراخون حضور در نمایشگاه میان همه گروههای تولیدکننده و تأمین کننده اعلام گردید. در این فراخوان ۳۰۰ درخواست داشتیم که در نهایت به ۶۰ گروه رسیدیم. همینطور نزدیک به ۶۰ گروه تأمین کننده و تولیدکننده اقلام در یکصد و دوازده غرفه در قسمت نمایشگاه عطر سیب جانمایی شده اند. غرفه ها به صورت مجانی در اختیار گروه ها قرار گرفته می شود. معیارمان برای انتخاب گروههای تأمین کننده و تولیدکننده کالای ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت بالا است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: نخستین دوره ای که نمایشگاه عطر سیب را برگزار کردیم، به هر هیأت اعتبار ۱۰۰ هزار تومانی اختصاص دادیم که در ارتباط با ۲۱ سال قبل است. بعد از ۲۱ سال این رقم به هشت میلیون تومان رسیده که البته با عنایت به تورم قبول داریم که می تواند بخش کوچکی از نیازهای هیئات را پوشش دهد.
خونویی در قسمت دیگر سخنانش اظهار داشت: سال جاری دبیرخانه نمایشگاه عطر سیب به صورت مستقیم با تولیدکنندگان و تأمین کننده ملزومات محرم در ارتباط هستند یعنی محصولات به صورت مستقیم در نمایشگاه عرضه می شود. اگر هم محصول وارداتی باشد، صحبت هایی انجام شده تا در مرحله اول واسطه محصولات در نمایشگاه ارائه شود. همه تلاش مان عرصه محصولات به صورت مستقیم به مخاطبان مان است. تلاش داریم محصولات ارزان تر از هر نقطه شهر با عنایت به نیازمخاطبان ارائه شود.
وی در ادامه اظهار داشت: در نمایشگاه عطر سیب با همکاری چند ناشر فروش کتاب را خواهیم داشت. همینطور مسابقات مختلف در حوزه کتاب هم در نمایشگاه برگزار می گردد. در ماه محرم چهار حلقه کتابخوانی با مبحث محرم در سر کتابخانه های شهر تهران برگزار می گردد که در مجموع ۴۰۰ نشست کتاب در سطح شهر برنامه ریزی شده است. سال قبل در نمایشگاه عطر سیب عرضه گوشت و مرغ برای هیئات داشتیم که سال جاری این رویه اجرا می شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: هدفگذاری ما پشتیبانی از هیئات محلی و کوجک است. به حمدالله هیئات بزرگ بانیان خوبی دارند و به لطف سیدالشهدا فعالیت شان را ادامه می دهند. هیئات مذهبی ویژه نوجوانان در ۳۴ فرهنگسرای شهر تهران فعال می باشند که مجموعاً ۳۴ تکیه و هیأت می شوند. البته علاوه بر این تعداد نزدیک به ۱۱۰ هیأت نوجوان هم هدفگذاری شده است که در نمایشگاه عطر سیب به عرضه بسته های فرهنگی به آنها می پردازیم. البته ۱۱۰ هیأت نوجوان در حال افزایش می باشد.
خونویی در انتها سخنانش اظهار داشت: نمایشگاه عطر سیب طی هشت روز، روزانه یک گروه تعزیه و یک گروه پرده خوانی به اجرای برنامه می پردازند. بعضی از روزها هم نوجوانان اجراکننده برنامه های اینچنینی هستند. سالهای زیادی می شود که سوگواره های آیینی را در حوزه نوجوان برگزار کرده ایم. با عنایت به آنکه رویکردمان در فعالیتهای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، نوجوانان هستند، برنامه های فرهنگی میدانی را برای این گروه از مخاطبان طراحی نموده ایم. در تلاش هستیم از ثمره نزدیک به دوساله فعالیتهای مشترک با نوجوانان، از خود نوجوانان در اجرای برنامه ها بهره مند شویم. یعنی نوجوانان در کنار پیرغلامان در روزهای نمایشگاه برنامه قرائت زیارت عاشورا و سوگواری اجرا می کنند. در مجموع میدان را برای کنش گری نوجوانان در فضای محرم نمایشگاه عطر سیب آماده کرده ایم.
نمایشگاه عطر سیب تجمعی از تولیدکنندگان و تأمین کنندگان ملزومات محرم است
در ادامه این نشست حجت الاسلام مصطفی جامه دار دبیر نمایشگاه عطر سیب اظهار داشت: نمایشگاه عطر سیب یک رویداد فرهنگی است که با برگزاری آن مردم به پیشواز محرم می روند. این نمایشگاه به شکلی به تأمین اقلام و محصولات مورد نیاز خانواده ها برای ایام محرم می پردازد. به این معنا که عطر سیب تنها ویژه هیأت ها نیست بلکه خانواده ها هم می توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند و به خرید محصولات مورد نیازشان بپردازند.
وی اضافه کرد: نمایشگاه عطر سیب برای گروههای سنی مختلف است و حتی با عرضه بازی های ویژه محرم می توانیم میزبان کودکان در این نمایشگاه باشیم.
دبیر بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب اظهار داشت: این رویداد توأم با آیین های سنتی اقوام و سوگواری ها در چارچوب هنرهای نمایشی همچون تعزیه و پرده خوانی است. یعنی علاوه بر خرید از همان ساعات ابتدایی برنامه های فرهنگی ویژه محرم اجرا می شود.
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ اظهار داشت: در نمایشگاه عطر سیب، خانواده ها را مورد توجه قرار دادیم و بخشی از فضای نمایشگاه را به استراحت برای خانواده ها قرار دادیم. همینطور حسینیه دائمی در میدان امام حسین (ع) به عرضه خدماتی از چایخانه تا مهدکودک می پردازد.
حجت الاسلام جامه دار در انتها اظهار داشت: نمایشگاه عطر سیب مهم ترین اتفاق برای ارتباط با مدیران و مسؤلان هیئات هستند. این رویداد تجمعی از تولیدکنندگان و فروشندگان است. همه ما می دانیم که هیئات با اعتبار هشت میلیون تومانی و اعتبارات دولتی نمی چرخد بلکه همه آنها به واسطه فضای مردمی فعالیت شان را ادامه می دهند.
در پایان نشست یاد شده از پوستر بیست و دومین نمایشگاه عطر سیب رونمایی گردید.

0.0 از 5
1403/04/12
19:25:20
188
تگهای خبر: الكترونیكی , برنامه , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳