در اختتامیه رویداد انجام شد؛

رونمایی از کتاب جایزه جهانی شهید صدر

رونمایی از کتاب جایزه جهانی شهید صدر

به گزارش بلک بلاگ، در آیین پایانی اولین دوره جایزه جهانی شهید صدر، مراسم رونمایی از کتاب جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، لزوم ها و امتیازات با حضور علما و برگزیدگان این رویداد، برگزار گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، درمراسم رونمایی از کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، لزوم ها و امتیازات» در آیین پایانی اولین دوره جایزه جهانی شهید صدر، با حضور علما و برگزیدگان این رویداد، برگزار گردید.
این کتاب در پنج فصل تألیف و در آن، به بیان منشور جازه جهانی شهید صدر شامل اهداف، رویکردها، لزوم ها و امتیازات آن که مزین به نام نظریه پرداز معاصر و اندیشمند شهید سیدمحمدباقر صدر شده، پرداخته است.
در مقدمه این کتاب، حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور، رئیس شورای سیاستگزاری جایزه جهانی صدر و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آورده است: برای باور به تحول در علوم انسانی اسلامی، باید ابتدا به تاثیر آن در تحولات بزرگ جهانی باور داشت؛ انقلاب اسلامی، حقیقت روشنی است بر تحول آفرینی علومی که در حجره های حوزه های دینی خوانده شد.
وی در ادامه این سؤال را مطرح کرده است که «اگر ایمان به این تاثیر در تحول داریم، حال سؤال اینست برای بسط دامنه آن در شعاع جهانی، چه باید کرد؟»
فصل اول این کتاب، به «جایزه شهید صدر؛ درگاهی برای توجه به علوم انسانی-اسلامی با رویکرد بین المللی» پرداخته شده است.
فصل دوم هم در رابطه با «بین المللی سازی علوم انسانی-اسلامی در اندیشه امامین انقلاب» است.
فصل سوم، «بین المللی سازی علوم انسانی-اسلامی، حقیقت ها و ظرفیت ها» را مورد بحث قرار داده است.
در فصل چهارم، در رابطه با «بین المللی سازی علوم انسانی اسلامی، برخی چالش ها در نگاههای عملی و نظری» می خوانیم.
فصل پنجم و پایانی نیز، «جایزه ای به نام و یاد شهیدی بر صدر دانش و اندیشه» نام دارد.
نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هدف پشتیبانی از نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی - اسلامی در سطح جهانی، 5 مهرماه در شهر قم پایان یافت.
معرفی برگزیدگان، رونمایی از دو کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛ اهداف، رویکردها، لزوم ها و امتیازات» و «آثار برگزیده اولین دوره جایزه جهانی شهید صدر» که شامل نظریه ها و اندیشه های علوم انسانی اسلامی شایسته عرضه جهانی است، رونمایی گردید. فراخوان دومین دوره این رویداد هم منتشر گردید.


منبع:

0.0 از 5
1403/07/07
09:26:20
147
تگهای خبر: جایزه , فراخوان , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵