حدادعادل مطرح كرد؛

جلیل تجلیل از دل بستگان سخن فارسی بود

جلیل تجلیل از دل بستگان سخن فارسی بود

به گزارش بلک بلاگ، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار داشت: زنده یاد جلیل تجلیل زاده آذربایجان و از دل بستگان سخن دل انگیز فارسی بود و برای اعتلای زبان و ادب فارسی به جان کوشید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با صدور پیامی درگذشت جلیل تجلیل استاد پیشکسوت ادبیات فارسی را تسلیت گفت.
مشروح متن این پیام در ادامه می آید؛
«استاد پیشکسوت و چهره ماندگار ادبیات فارسی، شادروان دکتر جلیل تجلیل، بعد از عمری پربرکت و سرشار از تلاش علمی و شاگرد پروری و خدمت فرهنگی به دیار باقی شتافت.
او زاده آذربایجان و از دل بستگان سخن دل انگیز فارسی بود و برای اعتلای زبان و ادب فارسی به جان کوشید. خیلی از استادان فعلی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ها افتخار نشستن بر سر درس و بهره بردن از افاضات او را داشته اند و از او که شناخته شده به دیانت، تقوا و اخلاق بود، ادب و شیوه معلمی آموخته اند.
فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت دکتر جلیل تجلیل را به جامعه علمی و دانشگاهی، همکاران و شاگردان وی در دانشگاه تهران، خصوصاً بازماندگان ارجمندشان تسلیت می گوید و برای این استاد درگذشته از درگاه آفریدگار مهربان آمرزش و آرامش روان آرزو می کند.»


منبع:

0.0 از 5
1403/06/15
10:05:24
88
تگهای خبر: فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
لینک دوستان بلك بلاگ