چاپ و نشر بین الملل منتشر كرد؛

ورود آهوی لنگ به کتابفروشی ها

ورود آهوی لنگ به کتابفروشی ها

به گزارش بلک بلاگ، کتاب آهوی لنگ (جبر و اختیار در اندیشه مولوی) نوشته کاظم بازافکن توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «آهوی لنگ (جبر و اختیار در اندیشه مولوی)» نوشته کاظم بازافکن اخیرا توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و روانه بازار نشر شده است.
یکی از سوال های کهنه ای که از دیر باز ذهن انسان ها را همواره به تأمل فراخوانده، مساله ی جبر و اختیار است. مولانا در مقام اندیشمندی کامل که در خیلی از دانش های دینی عصر خود صاحب رای است، از جنبه های گوناگونی به مبحث جبر و اختیار نگریسته است.
مولانا در نوشته های خود، بخصوص مثنوی معنوی و هم در حکایت ها و مناسبت های مختلف، باورهای اهل نظر را در این خصوص به میان کشیده و دیدگاه های مخالف و حتی متضاد را بگونه ای با آیه ها، حدیث ها، نقل قول های تار یخی و همینطور استدلال های عقلی مستدل ساخته که گاهی مخاطبان خویش را چنان در حیرت فرو می برد که در ترجیح یک نظر بر دیگر نظرها فرو می مانند و به درستی در نمی یابند که سرانجام، شخص مولانا کدام یک را بر دیگری برتری بخشیده است!
«آهوی لنگ» نگاهی است تحلیلی- توصیفی به اساسی ترین بحث های در ارتباط با جبر و اختیار از دیدگاه مولانا جلال الدین رومی که در پنج فصل مورد توجه قرارگرفته است: ۱) درآمد و کلیاتی در رابطه با ی جبر و اختیار، ۲) جبر و دلیل های آن، ۳) اختیار و دلیل های آن، ۴) حد وسط، ۵) سرگشتگی
این کتاب با ۲۹۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

0.0 از 5
1403/06/07
09:25:08
164
تگهای خبر: شركت , فراخوان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
لینک دوستان بلك بلاگ