توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛
انتشار کتاب بازارپردازی بازی های ویدئویی در ایران
به گزارش بلک بلاگ، کتاب بازارپردازی بازی های ویدئویی در ایران (چالش ها و ظرفیت ها) توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری منتشر گردید.
به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «بازارپردازی بازی های ویدئویی در ایران (چالش ها و ظرفیت ها)» نوشته مهشید شهیدی و محمدصادق دهنادی اخیرا توسط انتشارات بنیاد ملی بازی های کامپیوتری انتشار یافته است.
این کتاب دارای سه بخش اصلی است. در قسمت اول، مروری بر وضعیت بازارپردازی بازی های ویدئویی در جهان انجام شده است و نویسندگان به مقایسه صنعت بازی و انیمیشن در این عرصه پرداخته اند.
در بخش دوم کتاب، چالش های بازارپردازی بازی های ویدئویی در ایران از منظر بازی سازان مد نظر قرار گرفته است و یک مدل نظری با روش «گرندد تئوری» از درون مصاحبه های صورت گرفته، استخراج شده است. شرایط تاثیرگذار، استراتژی ها و شرایط مداخله ای در عدم بازارپردازی شخصیت ها در ایران مورد مطالعه قرار گرفته اند.
در بخش سوم کتاب، مبحث شخصیت های بازی در ایران برپایه ۱۰۰ بازی بررسی شده اند و جنسیت، هویت، مضامین و نوع شناسی فرهنگی شخصیت هادسته بندی شده اند. در این فصل محققان ۵ دسته از شخصیت ها شامل شخصیت های اسطوره ای، شخصیت های تاریخی، شخصیت های دینی- مذهبی، شخصیت های مدرن و شخصیت های عامه پسند را شناسایی کرده اند. همینطور هویت شخصیت ها از منظر ادبی، حقیقی و تخیلی بودن مورد مطالعه قرار گرفته اند.
منبع: بلك بلاگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب