توسط موسسه آوای چیروك؛

کتاب صوتی پیچ خطرناک منتشر گردید

کتاب صوتی پیچ خطرناک منتشر گردید

بلک بلاگ: کتاب صوتی پیچ خطرناک نوشته جی بی پریستلی توسط مؤسسه آوای چیروک تولید و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نمایش رادیویی «پیچ خطرناک» نوشته جی بی پریستلی با ترجمه امیر دیلمانی و کارگردانی بهمن وخشور بتازگی توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شده است.
بازیگران «پیچ خطرناک» به ترتیب اجرا بهمن وخشور، نگین بایرامپور، حورا عمادی، ترنم مهرنور، سپیده گودرزی، حسین حق پرست و سینا عبدالملکی هستند و محمدرضا قبادی فر نیز به عنوان افکتور و مهدی سالک اردستانی به عنوان صدابردار در تولید این اثر همکاری کرده اند.
جان برایتون پریستلی نویسنده کتاب یاد شده، در ۱۸۹۳ در مانینکهام انگلستان به دنیا آمد. پدرش مدیر مدرسه بود و مادرش را در کودکی از دست داد. پریستلی از جوانی نویسندگی را با نوشتن داستان برای مجلات لندن آغاز کرد. ولی با وقوع جنگ جهانی اول، و اعزام او به فرانسه، وقفه ای در کارش بوجود آمد. پس از پایان جنگ با نوشتن رمان هایی از قبیل همراهان خوب [۱۹۲۹] وسنگ فرش فرشته [۱۹۳۰] شهرت کسب نمود. در ۱۹۳۲ پیج خطرناک را نوشت که نخستین نمایشنامه او بود. کارهای هنری وی در سال های بعد به تلویزیون و رادیو نیز کشیده شد. در طول جنگ جهانی کارهای وی در رادیو به حدی گسترش پیدا کرد که «بزرک ترین سخنگوی انگلستان پس از جرچیل» لقب گرفت. ولی حکومت به سبب عقاید سوسیالیستی اش فعالیت هایش را در سالهای آخر عمرش شدیداً محدود کرد.
«پیچ خطرناک» که نسخه مکتوب آن توسط انتشارات گوشه پخش شده، تلاش می کند زمان سیر طبیعی خودرا که متاثر از تجربه خودآگانه زمان است از دست بدهد تا به هویت ذاتی خود نزدیک شود.
با وجود این که این نمایشنامه نخستین تجربه نویسندہ روی صحنه تئاتر بود با استقبال بی نظیری روبه رو شد و بعد از شش ماه اجرا در انگلستان، در ایالات متحده نیز روی صحنه رفت. موفقیت های آن موجب شد تا در ۱۹۳۲ فیل روسن اقتباسی سینمایی از این نمایشنامه را روی پرده سینما ببرد. این اقتباس به سبب سانسورهای گسترده سینمای هالیوود، که از اواخر دهه بیست شروع شده بود، هیج گاه موفقیت های نما یشنامه را کسب نکرد. همین طور در ۱۹۳۳ روت هالند این نمایشنامه را برای رمان اقتباس کرد و در دهه هفتاد میلادی نیز دو اقتباس برای صحنه تٹاتر از آن صورت گرفت، یکی به زبان روسی بود و دیکری آلمانی.
در قسمتی از این نمایشنامه می شنویم؛
استنتون: (می ایستد، آرام به سمت پایین میزسمت چپ می رود و به آن تکیه می دهد.) من فکر می کنم بیان حقیقت همون قدرعاقلانه است که سرخوردن ماشین، سرپیچ، با سرعت صد کیلومتر. (هنوز هزارتو را در دست دارد.)
فریدا: و زندگی هم پیچ های خطرناک زیادی داره... این طور نیست چارلز؟
استنتون: اگه مسیرت رو درست انتخاب نکنی ممکنه همچنین باشه. (به سمت اولون خم می شود.) دروغ گفتن یا نگفتن... تو چی فکر می کنی اولون؟
خیلی باهوش به نظر میای.
اولون: من باهات موافقم. فکر می کنم گفتن همه چیز خطرناکه. ولی فکر می کنم نکته اینجاست که حقیقت داریم تا حقیقت.
این کتاب صوتی با مدت ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه و قیمت ۶۵ هزار تومان عرضه شده است.

0.0 از 5
1403/06/02
13:21:41
275
تگهای خبر: تئاتر , داستان , رمان , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
لینک دوستان بلك بلاگ