توسط موسسه آوای چیروك انجام شد؛

عرضه نسخه صوتی دوستی در بازار نشر

عرضه نسخه صوتی دوستی در بازار نشر

بلک بلاگ: کتاب صوتی دوستی نوشته لیدیا دِنوُرث توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب صوتی «دوستی» نوشته لیدیا دِنوُرث با ترجمه شادی حامدی آزاد بتازگی با گویندگی شیوا رخشانی، حورا عمادی و بهمن وخشور توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شده است.
لیدیا دِنوُرث، روزنامه نگار علمی، در این پژوهش روشنگر، ما را با خود به جست وجوی بنیان های زیست شناختی، روان شناختی و تکاملی دوستی می برد. دنورث، که به قول منتقد کتاب نشریه ی نیویورک تایمز «راهنمایی متخصص است»، گذشته و آینده و زیست شناسی میدانی و علم عصب شناسی را به هم می بافد تا نشان بدهد که بدن و ذهن ما طراحی شده است تا در تمام مراحل زندگی مان دوستی را تجربه نماییم. او همین طور به فرآیندهایی می پردازد که طی آنها پیوندهای سالم اجتماعی شکل می گیرند و حفظ می شوند و نشان میدهد که در عصر رسانه های اجتماعی مجازی مفهوم دوستی چطور تغییر می کند. دوستی فراخوان پرطنینی است برای ما تا روابط مثبت را در مرکز زندگی مان قرار بدهیم.
لیدیا دِنوُرث قبل از این هم دو کتاب نوشته و یکی از نویسندگان همکار نشریه ی ساینتیفیک امریکن و نیز بلاگر وب سایت سایکولوژی تودی است.
کتاب «دوستی» که نسخه مکتوب آن توسط انتشارات گوشه پخش شده، ضمن پرداختن به مفاهیم عمیق دوستی و چگونگی ایجاد آن، روشنگر این نکته نیز هست که چطور تکامل و زیست شناسی کمک می نماید دوست پیدا کنیم؟
در قسمتی از این کتاب می شنویم:
وقتش رسیده که دوستی را به جلو صحنه بیاوریم. آنرا آن طور که هست ببینیم. دوستی در حقیقت موضوع مرگ و زندگی است. ریشه در دی ان ای (DNA) ما دارد، در سیم کشی مغزمان. پیوندهای اجتماعی این قدرت را دارند که مسیر زندگی ما را تغییر بدهند؛ و این یعنی دوستی انتخاب ما یا موضوعی تجملی نیست، بلکه موضوعی لازم است که وجودش برای موفقیت وکامیابی ما مهم است. حتی می توانیم آنرا الگویی بدانیم که روابط دیگرمان را باید بر اساسش بسنجیم.
داستان زندگی اجتماعی ما پیشینهای دارد و حالا وقتش رسیده که آن داستان بازگو شود.
مدیریت تولید کتاب صوتی «دوستی» به عهده بهمن وخشور بوده و با مدت ۱۲ ساعت و ۴۷ دقیقه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

0.0 از 5
1403/05/23
12:59:57
343
تگهای خبر: داستان , رسانه , رمان , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
لینک دوستان بلك بلاگ